Followers

Friday, May 8, 2009

Luahan geram : maxis lah****

Semalam aku betul2 bengang. Membakar jek dalam badan nih. semua gara2 bengang ngan maxis. nak dijadikan citer nih kali kedua aku menggunakan maxis broadband.dulu pakai yg besar cam anak gajah. pastu menyusahkan n caj kemain lg berganda2, so terminate dah. then ni guna plak yg kononnya convinience n flexible. leh masuk poket jek.tp hampeh.connection ibarat segan mati xmau. so aku pun wat decision tutup gak beberapa bulan yg lepas. punya bersusah payah g maxis centre berulang kali nk memenuhi procedure utk terminate account. akhirnya dh settle.

tp tup2 semlm sorang minah dr maxis centre call n me'warning' aku gara2 bil tertunggak dh smpai rm500 lebih. punya terkejut badak aku dibuatnya. apa kehal plak aku ade bil byk tuh sedangkan aku dah lama terminate account aku. aku pon mula terangkan keadaan n nampaknya minah tu cuma berkata "saya tk bleh wat apa2 coz modem tu xde ngan saya." punyala aku bengang. hati membara la. xkan sia-sia camtu jek aku nk kene bayar duit camtuh. bleh plak dia kata dlm system masih xde wat apa2 n account still active cam biasa.
so, balik je keje, dgn hati yg membuak2 xpuas hati n api yg dah menyala2 ready nak pi serang maxis. skrip semua dh dlm kepala, sedia utk menghambur staff yg wat keje xbtol dulu. aku cuba ingat2 balik muka staff yg kononnya dah menyelesaikan account aku dulu. bayang punya bayang, xkuar2 plak muka dia. hahaha....

memikirkan kalu aku wat sesuatu aku plak yg akan melayang 500...uish...baik aku tampung duit tuk g honeymoon yg xterlaksana lg tuh....hahahah....

sampai jek maxis centre terus amik no. tggu que...lmbt la plak nk tggu turn. dahla bdn penat balik keje lewat...kul 9.30mlm still kt sunway piramid lg semata2 nk settle kan mende tuh. nasib baik gak maxis sunway tutup kul 10mlm.

then aku pun bukak ler citer ngn staff yg entertain aku. dia pon jd confuse n pening. nasib baik mood aku baik lak mlm td. wlpn hati membara, tp kata2 manis lagi. so kene plak tggu dia g refer kt staff yg lain. dia tanya 3org, tiga2 bagi jwpn berbeza. sorang kata kene extend contract, sorang kata leh terminate, sorang kata bil caj utk service2 ntah apa2...last2 semua confuse.cemanalah diorang ni wat keje...

yg penting aku nk mende ni settle n xnak bayar sesen pon coz tu salah diorang yg miscommunication. setelah puas menunggu tgk dia berulang alik check record itu n ini akhirnya keputusan dibuat. account di terminate terus sekali lg n xperlu byr pape coz itu kesilapan staff diorang. haaaaahhhhhh....nasib baik..kalu tidak, sanggup sampai kul 12 tghmalam aku tggu diorang xbg balik soh settlekan.

lega dah settle.kalu pasni tetiba ade plak kes2 lain, jaga a diorang. aku dh dapatkan semua pemnyata, resit n bukti pembayaran n form. kalu wat hal lagi , aku gegarkan menara maxis plak. dahla suka caj berlebihan. dengan promotion itu ini tp bila bil sampai lain plak yg kene bayar. xlarat aku nkbertahan ngn maxis nih.byk sgt probnya. xtau la pemende diorang nih.nk sgt cari untung tp caj customer giler2.

hahhh...geram!

2 comments:

mr genki said...

kesian2...sabar2...maxis mmg mcm tu...hehehe...

Wak Zailan said...

sabar yeee nak kena kawan dgn Norhayati Sabar...

nasib baik aku pakai Prepaid, senang...topup 10 dapat 10, patut kat sekolah dulu aku pandai..