Followers

Monday, January 27, 2014

Our 5th Anniversary

Oh my..its such a great 5 years. Alhamdulillah...
We succeeded breaking the 1st phase of marriage life.
Orang tua-tua kata,
fasa pertama (0-5 tahun): will be ups and downs
fasa kedua (6-10 tahun): stabil
fasa ketiga (11-15 tahun): tenang
fasa keempat (15-ke atas): vacation everyday

Semoga ia menjadi doa dan kenyataan.


  1st Year - Its a "New Journey" of our life.

Permulaan hidup berdua memang rasa sangat berbeza. You have to share everything even your favourite moisturizer! Saya sangat paling pantang bila beauty care products saya ada orang lain guna. Dahla xsama spesis! Mahal-mahal letak kat muka kadang-kadang boleh jadi lotion pelembut badan. Uhhhh...
But now, i dont really bother anyway. Kadang-kadang anak-anak pun dah ikut sama, mummy punya barang semua jadi lotion pelembut 1 badan diorang.


2nd Year -  "Beautiful" Life.

Rasa kami adalah insan yang paling bahagia apabila dikurniakan seorang baby girl yang sangat comel, pintar, petah dan pastinya yang tidak senang duduk walaupun seminit paling lama bertahan.hahaha...You know that your schelude will keep on changing every minute. And normally what you plan wont go that way. Rumah dah mula jadi tongkang pecah. Your 'little assistant' will be requesting you so many things until you have to change the name to 'little master'. Kadang-kadang kita plak yang kena marah sebab berborak dia tak faham nak join sekali. In the end, kami yang akan mengalah bila dah kena sound "mummy, daddy, boleh senyap tak? nanti,....bla bla bla...." n dia plak yang terus bercakap non-stop. Macam mak minah pot pet. That is our 'little angel' Melissa Damia.
3rd Year - I call it "Adventurous".

Kehidupan mana yang tidak ada ups and down. Ujian dan dugaan. Carrier , Family, Financial. Sangat mencabar. But yes, either you have to go through it or leave it. And actually there is no option. Kita tidak boleh lari dari kenyataan itu, so what you can do is harung, harung dan harung.

4th Year - It's "Complete".

Welcoming our little prince is so grateful. Unexpected at first. Tetapi sesungguhnya we are very Thankful for the precious gift. Now our family has completed. We have adorable little prince (yet to be the 2nd Master). Rajin mencontohi setiap perilaku kakak Damia nya, what you expect? Oh..pastinya lagi dasyat. Boboi kan. Segala acrobatic dia nak buat. 5 minit bergaduh dengan kakak, 5 minit baik, 5 minit lagi wrestling jadi Ultraman. Mummy? As usual, some people said you're converting your hormones into the real "Mommy Monster". Screaming, shouting, mumbling... thats your non-stop duty dear when you have kids turning over your house jadi macam padang jarak padang terkukur.



5th Year - Everything is just "Perfect".

Tiada lain selain bersyukur kerana kurniaan yang tidak terhingga ini. No words can describe. Keletihan, kekalutan, ke'stress'an yang takkan pernah hilang ini tidak akan ada tokok bandingnya dengan pengalaman dan keindahan disebaliknya.

Semoga jodoh kami berpanjangan di dunia dan di akhirat, diberikan kesihatan yang baik, dilimpah ruahkan dengan rezeki dan nikmat yang tidak terhingga oleh Allah dan sentiasa berada di dalam rahmat dan perlindunganNya. Kami pohon agar setiap doa kami dimakbulkan, impian kami tercapai supaya kami lebih banyak masa beribadat dan dapat membimbing anak-anak kami menjadi anak-anak yang soleh dan solehah dan menjadi orang-orang yang cemerlang hidupnya. Amin Ya Rabbal Alamin.

No comments: