Followers

Wednesday, June 15, 2016

Penang Hill @ Bukit Bendera

Tak tahu kenapa arinih rajin sangat menulis. Mungkin sebab kebetulan tengah ada masa santai plus sambil buat clearance handphone's memory nih. Tu yang jumpa pic2 yang tak sempat lagi nak post. 

Ok. 

Pic nih ambil masa awal cuti hujung tahun 2015. Early december. Saja ronda-ronda dengan family. So, ini memang first time naik Penang Hill. Oklah kan. Anak-anak excited nak naik cabel car sambil ronda-ronda tengok view kat atas tuh  jek. But for those yang tak sanggup beratur panjang, baik lupakan. Public holidays, memang menangis nak tunggu turn beli tiket. Pastu kena tunggu lagi turn nak naik cable car. Pastu kena tunggu plak lagi turn nanti kalau nak turun ke bawah. Kecuali ada yang fitness hebat turun jalan kaki jek. Memang ada laluan untuk yang suka laluan thrill dan nak fit nih. Hehe... ada bran?

Ok. sila lah layan beberapa pic nih. Tak larat nak upload semua. So tunjuk mana yang jumpa jek. 

Peti pos lama yang dibina oleh pihak British. Masih kukuh. 

Boleh ronda2 naik shuttle car. Muat ramai2. Tapi kena bayar lah. RM20 sekali ronda bukit kalau tak silap. 

banyak rumah2 private dan banglo yang dibina. Dan akan ada skywalker tak lama lagi. Open for public. Berani tak berani jelah nak lalu ya. Hehe 

Ada winter house. Snow dia tak berapa nak menjadi. Macam lenyek bubblegum kat kaki jek. Anak-anak main pon tak puas sangat. Huhu. masuk bayaran RM10 kalau tak silap per head.  

View from up above.

No comments: